19:16

1403/01/22

زینب سلیمانی :تشییع سردار سلیمانی، اولین شکست برای آمریکا بود

اولین شکست آمریکا در ماجرای ترور شهید سلیمانی، تشییع باشکوه ایشان در کشور عراق بود. قبل از اینکه بخواهیم به تشییع میلیونی شهید سلیمانی در ایران بپردازیم، مراسم تشییع ایشان در خاک عراق حقیقتاً شگفت‌انگیز بود.

آنچه شهید سلیمانی را از دیگر افراد متمایز و برجسته می‌کند، اخلاص زیاد ایشان بود. مقام معظم رهبری نیز به این نکته در سال گذشته اشاره داشتند که واقعاً چه می‌شود که ما پس از دو سه سال از شهادت سردار سلیمانی ایشان را همچنان زنده حس می‌کنیم.

جان فدا : خانم زینب سلیمانی، فرزند شهید سلیمانی، در گفت‌وگو با برنامه «اینسایت»-Insight- شبکه‌پرس‌تی:آمریکایی‌ها هیچگاه تصور نمی‌کردند که نام شهید سلیمانی و عشق افکار عمومی به ایشان به نحو گسترده‌ای در قلوب همگان زنده شود. شهید سلیمانی در زمان حیات خود چندان فرد رسانه‌ای نبودند. حقیقت واقعی، و آن کار بزرگی که شهید سلیمانی انجام می‌داد برای هیچکس الا خودِ دشمن آشکار نبود. مکتب شهید سلیمانی و اقدامات میدانی ایشان همواره تبعات سنگینی را برای دشمن داشته و دارد. آمریکایی‌ها هیچگاه تصور نمی‌کردند که با ترور شهید سلیمانی، جوششی عظیم در کل کشورهای منطقه و حتی ورای آن ایجاد شود و نامِ شهید سلیمانی این‌طور گسترده بر سر زبان‌ها بیفتد و حتی آن‌هایی که ایشان را نمی‌شناختند هم با وی آشنا شوند.

اولین شکست آمریکا در ماجرای ترور شهید سلیمانی، تشییع باشکوه ایشان در کشور عراق بود. قبل از اینکه بخواهیم به تشییع میلیونی شهید سلیمانی در ایران بپردازیم، مراسم تشییع ایشان در خاک عراق حقیقتاً شگفت‌انگیز بود. این موضوع شکست و ضربه‌ای سنگین برای آمریکا بود.

شهید سلیمانی در کشوری به شهادت رسیدند که آرزوی شهادت در آن را داشتند و در عین حال، توجه داشته باشیم که شکست بزرگ آمریکایی‌ها نیز در این کشور رقم خورده بود. در این فضا، اقدام آمریکایی‌ها در ترور شهید سلیمانی، نوعی انتقام جوئی آنها از این شهید بزرگوار بود. زیرا اساساً شهید سلیمانی اجازه نداده بود که عراق به مامنی برای اقدامات غیرسازنده و منفی و غارتگرانه اشغالگران آمریکایی و شرکای آنها در منطقه تبدیل شود.

آنچه شهید سلیمانی را از دیگر افراد متمایز و برجسته می‌کند، اخلاص زیاد ایشان بود. مقام معظم رهبری نیز به این نکته در سال گذشته اشاره داشتند که واقعاً چه می‌شود که ما پس از دو سه سال از شهادت سردار سلیمانی ایشان را همچنان زنده حس می‌کنیم.

نسل جوان ما قطعاً راه و مسیر شهید سلیمانی را ادامه می‌دهند. من خود را کوچک‌تر از آن چیزی می دانم که بخواهم به کسی توصیه‌ای کنم با این حال، اگر بخواهم حرفی یا نکته‌ای به نسل جوان بگویم، آن این است که حقیقتِ شهید سلیمانی را بشناسید.

آن چیزی که ما اکنون برای آن تلاش می‌کنیم این است که تصویر حقیقی و واقعی شهید سلیمانی به نسل‌های آینده برسد نه اینکه ایشان و ماهیت شخصیتی و اقداماتشان تحریف شود. این مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه ما شهید سلیمانی و کلام و اقداماتشان را درک کنیم. از این رو، من به تمامی نوجوانان و حوانان می‌توانم بگویم که حقیقتِ وجودی شهدایی نظیر شهید سلیمانی را به خوبی بشناسند. زیرا ما قطعاً به مرحله‌ای خواهیم رسید که باید به سمت تبیین حقیقت وجودی این شهید حرکت کنیم و این جز با ایجاد آشنایی و آگاهی در خودِ ما که این شهید چه کسی بوده و چه کرده، محقق نخواهد شد. از این رو، انشالله که همه ما بتوانیم در مسیر شهید سلیمانی باقی بمانیم و باعث خشنودی خداوند و روح بلند شهید سلیمانی شویم. من معتقدم که روح ایشان حاضر است و می بیند و حیات دارد و انشاالله که دستِ ما را نیز بگیرند./ مهر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *