02:40

1403/01/23

«حاج قاسم» آخرین خاطره تصویری مسافران فرودگاه کرمان

آیین رونمایی از سردیس شهید سپهبد قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت با حضور مسئولان در فرودگاه بین‌المللی کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان، پیش از ظهر امروز و با حضور دکتر رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرهنگ محمود مهدوی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، احمد علیرمضانی مدیرکل صدا و سیما، علی قاسم زاده مدیرکل فرودگاه‌های کرمان و مجتبی اسدی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان همزمان با چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر سردیس شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اثر هنرمند برجسته استاد نادر قشقایی در محل فرودگاه بین‌المللی کرمان به بهره‌برداری رسید.

دکتر رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این آیین با تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) فرمود «خرمشهرها در پیش داریم» و این سخن به شرایط امروز مرتبط است.

جلالی ادامه داد: امام خمینی(ره) نسبت به جریان لیبرال هشدار می‌داد و رهبری هم می‌فرماید، اصلاح‌طلب و اصولگرا نداریم و افراد یا انقلابی و یا لیبرال هستند و در اصولگرا و اصلاح‌طلب هر دو را داریم.

وی عنوان کرد: در حالی که جریان لیبرال با حضور بنی‌صدر در کشور حاکم بود، اما خرمشهر بر اساس دکترین جریان انقلابی آزاد شد و لیبرالیزم در فرهنگ، اقتصاد و سیاست وجود دارد و تفکر لیبرال در اقتصاد موجب شده که امروز دولت باید اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها را انجام دهد و مقابله با جریان لیبرال در حوزه فرهنگ باید صورت گیرد.

جلالی از وصیت‌نامه شهید سردار سلیمانی به عنوان یک وصیت‌نامه سیاسی عبادی نام برد و تصریح کرد: حاج قاسم در وصیتنامه‌اش می‌گوید، آدم خطوط نیستم، آدم جریان انقلاب هستم و این تفکری‌ست که موجب پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز کشور را دکترین مقاومت و جریان مقابله با لیبرال نجات می‌دهد، افزود: نقش‌آفرینی‌ای که دولت رئیسی باید در همه ابعاد پیاده کند تا رگه‌های لیبرالی از اقتصاد پاک شود، زیرا این فساد اقتصادی ره‌آورد اقتصاد سوداگری یا دلالی است و خرمشهرهایی که داشتیم همین امروز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان داشت: ۱۳ روش برای جریان‌سازی فرهنگی داریم و نصب سردیس حاج قاسم موجب جریان‌سازی فرهنگی می‌شود زیرا نمادها در برخی جاها جریان‌سازی فرهنگی می‌کنند.

جلالی با بیان اینکه جای استاد قشقایی در آیین امروز خالی است، بیان کرد: استاد قشقایی، سردیس حاج قاسم را با عشق خلق کرد و برای این اثر خون دل خورد و به وی دستمریزاد و خداقوت می‌گوییم.

رئیس حوزه هنری استان کرمان در سخنانی اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۸ سردیس سردار حاج قاسم سلیمانی در داخل و خارج کشور تولید شده است، اما هنوز نتوانسته‌اند آنچه از چهره حاج قاسم می‌خواهیم به تصویر بکشد.

مجتبی اسدی عنوان کرد: استاد قشقایی تاکنون سه اثر از سردار سلیمانی خلق کرده که بنا به گفته خودشان این سردیس بهترین اثر وی است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه برای جانمایی سردیس شهید سلیمانی چندین مکان پیشنهاد شده بود گفت: در این راستا مطالعات میدانی بسیاری در نقاط مختلفی از شهر کرمان انجام شد.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه بیشتر رفت و آمد میهمانان ملی و بین‌المللی از فرودگاه کرمان انجام می‌شود افزود: در نهایت تصمیم بر آن شد تا با نصب این سردیس یاد و نامی از حاج قاسم را در بدو ورود و همچنین خروج از کرمان در ذهن میهمانان به یادگار بگذاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *